Milan Hatle: Osobní přístup a upřímnost jsou klíčem k úspěchu

Aktuality14.05.2024
Přečtěte si rozhovor s Milanem Hatlem, obchodníkem z Cerekvice, jehož jedinečný přístup k prodeji a zákaznické péči přinesl výjimečné výsledky a učinil z něj jednoho z předních prodejců naší společnosti.

Jaké klíčové dovednosti považujete za nezbytné pro úspěch v obchodu se zemědělskou technikou?

Obchod je o pocitu! Není až tak o klíčových dovednostech, ale o souboru maličkostí, díky kterým to prostě celé funguje. Do dnešního dne, se mi zatím nejlépe osvědčilo být prostě "normální", svůj, na nic si nehrát. Nikdo se nechce opakovaně potkávat s povýšeným, arogantním, či příliš "chytrým" člověkem. Základní vlastnosti prodejce jako je pokora, spolehlivost, odolnost, dodržování dohod, dochvilnost, trocha nadhledu je jasná cesta k úspěchu.

Je dobré něco vědět o nabízených produktech.

Osobní přesvědčení o kvalitě firmy a produktu.

Při prezentaci je dobré tvrzení podložit zkušenostmi z praxe.

Na jednání je dobré, být pozitivně naladěný a cítit se dobře (příprava na schůzku). "Pokud se nesměju, neotvírám krám"

 

Jaké byly vaše největší výzvy při práci s klienty a jak jste je překonali?

Největší výzvou je najít společnou cestu s člověkem, který se zdá na první pohled nepřístupný, nesympatický a mrzutý, a v soukromém životě bych jeho přítomnost nevyhledával…Stává se totiž, že zdání klame, a může se z něj vyklubat významný dlouholetý obchodní partner.

Nejlepší je vždy konfliktům předcházet (připraveností, odborností, opakovanou kontrolou).

Každý problém je příležitost!

Když už problém, konflikt či nesrovnalost nastane, tak s pravdou ven. Je to často pro oba velmi nepříjemná situace, ale když dva chtějí, téměř vždy se najde společné řešení. Naopak tím dokážeme dosavadní vazbu posílit, protože se v krizové situaci jednalo fér – tím i do budoucna. – viz vytvoření úspěšného dlouhotrvajícího vztahu.

 

Jaké faktory považujete za rozhodující pro vytvoření úspěšného obchodního vztahu s klienty?

Projevit skutečný zájem cíle, přání, potřeby a tužby zákazníka.

Nebýt jen prodejce, ale i poradce = budování důvěry – dlouholeté parťáctví.

Navazovat na situace, o kterých jste se bavili na předešlém rozhovoru (dovolená, závody, svatba atd.).

Není složité udělat obchod plný polopravd a prodej za každou cenu, důležité je aby se zákazník opakovaně a spokojeně vracel.

 

Co byste poradili novým obchodníkům, kteří se chtějí připojit k našemu týmu

Být trpělivý, vytrvalý, psychicky odolný, začátky nejsou jednoduché.

Jezdit, opakovaně potkávat obrovské množství zákazníků.

Jednat se správnými lidmi.

Dělat práci emočně, čím lepší emoce, tím ji děláte více a raději

Práce prodejce musí i bavit, nejde dělat jen pro peníze.

Sebevzdělávání i mimo pracovní sektor.

Obklopovat se a nechat se učit od úspěšných lidí.

Důležitá je i podpora a pochopení rodiny, často práce i po řádné pracovní době.

Operativně být na příjmu telefonu (odkládám pouze na osobní hygienu)

Na konec to vůbec nejdůležitější, práce v super kolektivu kolegů, na které se mohu bez okolků obrátit, když se zrovna nedaří !!!

Zakončení oblíbeným citátem: Setkáváme se, abychom rostli a společně tvořili zázraky

<
Login